Sunday, June 18, 2006

Int utstilling i Drammen

I går var jeg i Drammen med Cachemire og Bonnie for å stille ut for en italiensk dommer. Det var nydelig vær i Drammen i går, men det var jo alt for varmt for pyene. Dommeren likte Cachemire veldig godt og ga ham ca 20 sjanser til å please vise en "arroundera", men nei da, gutten la seg til slutt ned i skyggen foran dommerbordet. Og jeg - en trøtt, varm og sliten handler ga til slutt opp, dro med meg den sløve championen og ruslet frustrert ut av ringen. Til tross for endel excellent på kritikken ble det derfor ingen CK. Det kan jo diskuteres hvorvidt en erfaren utstillingshund med vennlig gemytt som er helt alene i ringen i 30 varmegrader og solsteik har noen grunn til å være "alert"?? Det står da klart i den opprinnelige standarden at denne arroundera skal komme når hunden er "alert" (oppmerksom og på vakt) og ikke nødvendigvis når den er "i bevegelse". En hund kan godt bevege seg samtidig som den er i et avslappet humør, og takk og pris for det. Jeg hadde derfor null forhåpninger om CK når jeg entret ringen med Bonnie som heller ikke var noe særlig pigg i varmen. Hele 6 stk champion tisper entret ringen, ikke særlig alerte de heller, og samtlige fikk tildelt CK. Til tross for loddrett haleføring ble Bonnie 4BTK med reserveCACIB.