Thursday, March 22, 2007

Gwenaelle

Jeg er tilbake fra Belgia og Gwenaelle er her! Jeg har vært så utrolig heldig å få importere en nydelig tispevalp etter Neou du Neouvielle og Bess du Mas de Beauvoisin. Det har vært mye forberedelser og papirarbeid for å få til dette, men det betyr mye for meg å få henne hit som valp da hun skal tilpasse seg min hundeflokk, sosialiseres og trenes på valpeshow etc. Ikke minst var det mye lettere for meg å ta henne med på et fly som liten valp, noe som er svært vanskelig med en fullvokst pyreneerhund. Reglene er meget strenge og man kommer overhodet ikke ombord i et fly når bikkja skaller i taket på en Vari Kennel Giant kasse! Denne lille saken hadde det romslig i en Atlas 50. For mitt oppdrett betyr denne muligheten enormt mye!

I'm back from Belgium and Gwenaelle is here! I have been very lucky to get permission to import a beautiful puppy after Neou du Neouvielle and Bess du Mas de Beauvoisin. This is normally not allowed since Norway is a country free of rabies, and required a lot of paper work! For my breeding this opportunity is very important!