Thursday, September 14, 2006

10 valper født / puppies born 13 September


Når det først startet gikk det unna på rekordtid. Vannet gikk midt på stuegulvet og jeg fikk dratt Bianca opp i valpekassa. Så ble de første 8 født i løpet av to timer i går morges! Jeg mistet kontrollen på hvem som var hvem allerede etter de tre første, siden de fleste er helt hvite som sin mamma, og attpåtil samme kjønn. Alle planer om fortløpende fotografering, veiing og notater om hver enkelt gikk i vasken! Jeg hadde mer enn nok med å telle og passe på de nyfødte mens Bianca fødte. Siden jeg ikke vet hvem som er hvem og alle er like store, veide jeg bare den største og den minste, så alle veier 300-350 gram. Før jeg tar individuelle bilder og veier alle må jeg få merket de på en eller annen måte. Jeg hadde på forhånd ønsket meg mange tisper, og det fikk jeg jo oppfylt. Jeg hadde regnet med halvparten hvite siden moren er hvit, så det ble litt flere enn forventet. De to tegnede er tisper. I dag har alle 10 blitt litt rundere over magen og alle virker veldig sterke, friske og fine. Pene hoder og lange bein på alle!